En, to, mange

“Aviser kræver Olsens afgang” står der på alle internetavisernes forsider i dag efter 1-3 nederlaget til Spanien i gårsdagens landskamp. Stiften.dk, JP.dk, BT.dk, Politiken.dk, Berlingske.dk, JydskeVestkysten.dk og Nordjyske.dk har alle den samme historie fra Ritzau højt placeret. (EB.dk havde den også, indtil deres egen sportsleder blev lagt online.)

Nysgerrig som jeg er spekulerede jeg straks på hvor mange af de danske dagblade, der så rent faktisk krævede at den danske landstræner skulle forlade posten.

To, viser det sig. Hele to.  Ekstra Bladet og BT. En, to, mange. Politiken er især ude med den store generalisering i underrubrikken:

Det er tid til trænerskifte, mener en række kommentatorer efter nederlaget til Spanien. Ståle Solbakken nævnes som bedste kandidat.

Artiklen nævner én navngiven kommentator samt Ekstra Bladet. Der skal åbenbart kun to til en række. En, to, række.

Skriv et svar