Kommunen på sociale medier

I forårssemesteret 2014 læste jeg “Webkommunikation og Sociale Medier” på Aarhus Universitets masteruddannelse. Det kom der en masse nyttig viden, gode kontakter og nedenstående opgave ud af. Opgaven beskæftiger sig med kommunens tilstedeværelse på sociale medier, og spørger om sociale medier kan sikre mere effektiv og involverende kommunikation med borgerne. Titlen er ‘Vi er ikke Coca-Cola’ – Kommunen som aktør på sociale medier, en let omskrivning af en pointe leveret i KL’s Momentum af Rune Stæhr, min gode kollega ovre i Roskilde Kommune.

Download ‘Vi er ikke Coca-Cola – Kommunen som aktør på sociale medier’ som PDF eller læs den nedenfor; måske kan du bruge noget i den. Smid gerne en kommentar efter mig her eller på Twitter: @martinkroeger

Til opgaven lavede jeg en oversigt over danske kommuners tilstedeværelse på Facebook, Twitter og Instagram. Listen rummer (endnu?) ikke kommunale institutionsprofiler, men kun overordnede profiler for en kommune. Alle med ny viden er meget velkomne til at opdatere den her: bitly.com/kommunerpaasocialemedier

En tanke om "Kommunen på sociale medier"

  1. Hej Martin

    Jeg er SoMe redaktør på Aarhus Universitetshospital og søger efter viden/efteruddannelse ift. brug af sociale medier som en offentlig virksomhed. Har du en mail eller tlf jeg kan kontakte dig på for en snak?

    Ha en fin dag

    Bedste hilsner
    Jannie Lindberg Sundgaard

Skriv et svar